Weekverslag van 7 juli t/m 13 juli - Reisverslag uit Saint-Astier, Frankrijk van Gosse en Grytsje Ytsma - WaarBenJij.nu Weekverslag van 7 juli t/m 13 juli - Reisverslag uit Saint-Astier, Frankrijk van Gosse en Grytsje Ytsma - WaarBenJij.nu

Weekverslag van 7 juli t/m 13 juli

Door: Gryt

Blijf op de hoogte en volg Gosse en Grytsje

13 Juli 2014 | Frankrijk, Saint-Astier

Ik begin met te vertellen dat we allebei naar de kapper zijn geweest. Ik een keer toen we vrij vroeg aan waren.
Gosse een keer onderweg toen we koffie zaten te drinken in een bar. Het was niet mooi weer en de kapster naast de bar had geen klanten. Dus Gosse kon direct terecht.
Ik kreeg een andere man terug.

Het weer is wat wisselvallig, het is koeler en soms regent het.
Tot nu toe regent het vaak als we al binnen zijn.
Ook hebben we zondag 6 juli een verplichte rustdag gehad.
Zaterdag hadden we een lange route met veel klimmen en slecht begaanbare paden.Ook de dagen ervoor zaten er veel hellingen in de route. Zaterdagavond wilde mijn knie niet meer meewerken, ik kon bijna niet meer lopen. We zijn zondag wel op weg gegaan, maar na 500 meter weer teruggegaan naar de refugio.
We hebben gevraagd of we nog een nacht mochten blijven.
Ik heb zo de hele dag op de bank kunnen rusten. Het heeft geholpen.
De volgende dag ben ik eerst naar de bakker gelopen om te kijken of het ging en dat was zo. Dus op weg en maar wat rustiger heuvels op lopen.

Vorige week woensdag hebben we in een gite een pelgrim uit Duitsland getroffen. Hij was heel blij ons te ontmoeten want hij was best eenzaam onderweg. Hij kon nu z'n verhaal kwijt en wij vonden het ook heel gezellig.
Deze week hebben we elkaar nog een paar keer getroffen.
Nu zijn we elkaar weer kwijt, hij loop wat sneller nl.

Woensdag de 9de juli zijn we 2 Nederlandse pelgrims tegengekomen in een bar. Zij lopen ene paar weken, zij hadden dezelfde ervaring als wij.
Heel vaak maar samen in een refuge, geen pelgrims onderweg.
We hebben nu samen in een barak op een camping gezeten.
Kun je samen eten en een wijntje drinken. Gezellig !
Ook de volgende dagen tot en met zaterdag samen in een refuge, samen eten en soms overdag samen lopen.

Soms kom je in een bijzondere refuge. Deze week bij een mevrouw die niet kon koken maar wel met ons naar de pizzeria wilde rijden.
In een andere refuge werd niets gevraagd. De dames hadden de inkopen al gedaan. Wel heerlijk en genoeg te eten. In de volgende moesten we zelf koken of uit eten.
Je weet van te voren nooit wat je tegenkomt en hoe.

Speciaal voor deze week was dat we zondag Berend en Eveline konden omarmen. Dat was geweldig. Zie vieren hun vakantie in Frankrijk.
We hadden afgesproken op een camping in Saint-Astier.
Het lopen ging deze dag prima. Net of je lichter loopt als er wat leuks aan het einde van de wandeling is. Voor de pelgrims hebben ze op deze camping een compleet ingerichte tent met wc en douche!
Deze hebben we voor 2 nachten gevraagd zodat we hier samen met de kinderen een rustdag kunnen houden.
Ook omdat het morgen 14 juli is, een nationale feestdag in Frankrijk.
Het was inderdaad fantastisch om Berend en Eveline te zien.
Zij hebben ook gezorgd voor een heerlijke vegetarische stamppot van broccoli. Het toetje was een jodenkoek.Wat een traktatie.
Wijntje erbij. Wat is het leven van een pelgrim weer goed.
Dit was het weer voor deze week.
Hartelijke groet,

Gosse & Grietje
Pelgrims onderweg

• 20 Juli 2014 - 21:45

Fred Van Neerven:

Beste Gosse en Grytsje,
    ik las op 19 juli in het livre d'or van het kerkje van Pandaurat jullie berichtje.
    Enige tijd later die dag zat ik daar in de koelte uit te rusten.
    Ik had jullie al in Nederland gevolgd en we zijn elkaar waarschijnlijk ergens voorbij gelopen omdat ik niet consequent de route/GR654 loop. Ben 28 juni in Vezelay begonnen en loop tot St.Jean P.de P.
    Ben nu (20 juli) in Captieux na vanaf Bazas heerlijk 16 km. vlak te hebben gelopen over de vroegere spoorlijn.
    Nog vele fijne dagen en ontmoetingen want jullie zijn nog wel even onderweg.

Pelerin Fred.